top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAlla Gamer

עכשיו היוגה מועברת: אטאה יוגאנוסאסנם

סוטרה ראשונה: "אטאה יוגאנוסאסנם".

עכשיו היוגה מועברת.



פטאנג'לי מהארישי פותח את היוגה סוטרות בצורה קלאסית האופיינית ליוגה. לו היה שייך ספר זה לודאנטה היה נוסח סוטרה: " עכשיו הודאנטה מועברת" .

המילה "האאה" , עכשיו, היא רבת - משמעות, משום שהיוגה מתרחשת עכשיו, כפי שהחיים מתרחשים עכשיו. דבר אינו קורא אתמול או מחר. העבר אינו קיים. לחיות בזיכרונות, בנוסטלגיות, בעבר, משמעו לחיות באשליה. גם החיים בעתיד - בציפיות ובדמיונות - הם אשליה.

העבר אינו קיים. העתיד אינו קיים. המציאות היחידה בשבילך היא הרגע הזה .

ובכל זאת, כל כך קשה לנו לחיות בהווה. ההווה מפחיד אותנו. העבר הוא הידוע, המוכר. העתיד הוא המרגיע. אנחנו נוהגים לומר:"יהיה בסדר", אך על סמך מה "יהיה בסדר"? אמירה זו חסרת כל ביסוס במציאות.

ההווה, העכשיו, הוא מפחיד, מכיוון שבעכשיו כל אפשרויות פתוחות, הכול יכול להתרחש. כל תקוותינו אינן אלה בריחה. כל זיכרונותינו הם השלכת העבר על ההווה וחיפוש אחר ביטחון במוכר ובידוע. ההווה הוא החיים.

אתה חי רק כאשר אתה נע בתוך הלא ידוע, בעכשיו. מפני שרק אתה מתחבר לזרימה הבלתי פוסקת של החיים . עד שתגלה שאתה, במהותך, עכשוויות.

כבר בעבר אמרו מאסטרים רבים כי רק המוות בטוח. זכור זאת תמיד: המוות אומנם בטוח, אולם אין בו התפתחות, הוא חסר כל גדילה או צמיחה. על כך מאסטר אמיתי ינסה תמיד להרחיק אותך מעברך ולנתק אותך מכל היצמדות אליו.

העכשיו, החיים, הם אי - ביטחון; החיים הם סכנה . אולם זו הדרך היחידה לצמוח . מובן שאם אתה נע בעכשיו אתה אלול להיפגע, אך כל פגיעה פירושה לגדול, להתפתח ולהבין בכל פעם מעט יותר על החיים, על עצמך.

היוגה יכולה להתרחש רק עכשיו.

המילה "יוגה" פירושה איחוד. הכוונה היא לאיחוד בין אינדיבידואליות לאוניברסליות, וליתר דיוק - להתמזגות של האינדיבידואליות באוניברסליות. אולם כדי להגשים התמזגות זו, יש להשתחרר מן הפחדים. אדם פוחד להשתחרר מאישיותו, מכיוון שהוא לא יודע את הדבר שהוא עומד להשיג - את האין סוף, את האלוהי. והוא לא יכול לדעת אותו, מכיוון שהאלוהי הוא זה שאינו ניתן לידיעה .

היוגה רחבה מאוד, למעשה היא מהותה של כל דת ושל כל דרך רוחנית. היא אינה איחוד בין שני דברים, אלא היא מודעות לאיחוד הקיים מאז ומעולם ויתקיים לנצח. זה איחוד הקיים בינך ובין מה שאתה באמת. זה איחוד הקיים בינך ובין הזרם הבלתי פוסק של החיים שממנו התנתקת.

ובו בזמן היוגה היא גם פרדה - פרדה מן האשליה, פרדה מן ההכרה, מן השם, מן הגוף, ובעצם מכל מה שאתה חושב שאתה . היוגה היא פרדה מן החולף ואיחוד עם ממשי ; פרדה מן החושך ואיחוד עם האור. יוגה היא פרידה מכל מה שהוא היעדרות, ואיחוד עם נוכחותו של מה שאתה באמת.

האיחוד הזה בכל הביטי האדם: ברגש, בעשייה, באינטלקט ובהכרה. "ראג'ה יוגה", שהיא נושאן של ה"יוגה סוטרות", היא נתיב ההכרה המכוון שלא לשלוט בה ולכבושה, כי אם להתבונן בה ולדעת את עצמך כדבר גדול ממנה, משמעותי ממנה. פירושו של דבר להפסיק לראות את החיים מבעד לחלונות החדר ובמקום זה לפתוח את הדלת ולצאת החוצה, לגעת בחיים, להתאחד עמם.

יוגה היא חופש, חופש מהכול. ראג'ה יוגה היא חופש מן ההכרה - ומכל התפיסות, הדעות הקדומות, האמונות והרעיונות.

ילד קטן שידו נלכדה בתוך צנצנת זכוכית החל לבכות, והמשפחה כולה נרתמה לחילוצה של היד. אמו הביאה סבון וניסתה להחליק את ידו החוצה, אך זה ללא הועיל .אביו ניסה להשתמש בכוח, אולם היד סירבה לצאת. לבסוף הגיע הסב, שפנה אל הילד ואמר: "מושיקו, פתח את היד ועזוב את המטבע השקל".

איננו מסוגלים להגשים את האוניברסליות רק מפני שאנו מתעקשים להיצמד למטבע השקל של העולם הזה. מבחינת היוגי כל המכוניות, הווילות, העושר, התהילה והכבוד באולם חולף זה אינם אלה מטבע של שקל. מצבנו זהה למצבו של ילד זה. לכן, אומרת היוגה אל תיצמד לפינות קטנות. קבל באומץ את השייך לך כזכותך מלידה: את השלם, את האין סוף, את הטוטליות.

במילה "אנוסאסנם" מעביר לנו פטאנג'לי שיעור חשוב ביותר. המילה "אנוסאסה" פירושה הסבר, הבהרה, העברה. פטאנג'לי אינו אומר: " זהו ידע שאני גיליתי", או "זה פילוסופיה החדשה שהמצאתי". גם לא "לפי דעתי", "אני חושב" או "הגעתי למסקנה ש…". הוא אומר בצניעות שחכמה זו קיימת כבר מראשית הבריאה, והוא רק זה שמציג אותה. ביוגה קלאסית נקראת שיטה זו "גורו פרמפרה".

בבהגוד גיטה (4.2) נאמר:

"ידע עליו זה נמסר כך באמצעות שושלת של מורים, ובדרך זו הבינו אותו המלכים הקדושים. אך במרוצת הזמן השושלת נותקה, ולכן אבד הידע".

בחיים הרוחניים כמו בכל שטחי החיים קיים סדר מסוים. הרישים הקדמונים, חכמי העבר שחיו לפני יותר מ5000 שנה אשר הגשימו את האלוהי, התנסו בכך שהאגו של בני אדם והאנוכיות שלהם מתגלים תמיד כעיוות שמשנה והורס את הכול.

האדם הקטן מנסה תמיד להיראות גדול. מפני שהוא יודע שהוא קטן. אולם לאדם גדול באמת, כמו פטאנג'לי מהארישי, לא היה צורך להיראות גדול, מפני שהוא ידע את גדולתו. האדם הקטן שפעול מתוך האגו יתאמץ להיראות גדול ובתוך כך יציג את האמיתות באופן מעוות וינסה לשייכן לעצמו. אך אדם גדול, אדם מואר, מאסטר, לאולם לא יציג את האמת כה המצאה פרטית שלו, ולעולם לא ינסה להיות מפורסם באמצעות " השיטה החדשה" שפיתח.

 היוגה היא - יהלום. אולם האגו ינסה להעניק לה שמות רבים, כדי שיוכל לרוץ למשרד הפטנטים ולרשום עליה בלעדיות: "יוגה טבעית", "יוגה אלטרנטיבית", "יוגה אוטומטית ", "שקטי יוגה", "שרנגה יוגה", "יוגה הומניסטית", "יוגה אטומית".... אך זו נשרת אותה יוגה קלסית בתוספת כמה דימיונות. אדם גדול ינסה להיות רק כלי, ולהציג את הידע כפי שקיבלו אותו מן האצ'ריות הקדומים מתוך הסתמכות על הכתובים. כיום רבים מפרשים את הכתובים בלי להעניק כלל חשיבה לסמכויות הקודמות, אלה על סמך דמיונם בלבד. ובכך נעשה נזק עצום לקהל תמים. אך כבר במונדקה אופנישד (1.2.12) נאמר:

"כדי ללמוד את מדע היוגה, חייב אדם לגשת בזרועות פתוחות אל מורה הרוחני שהגשים את עצמו, שהוא מומחה בכתובים הודיים וממוקד באלוהי".

(מתוך ספר "היוגה סוטרות של פטאנג'לי" ,Prabhuji)

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רפלקסולוגיה דרך החיים 🦶❤️🙏

קסם בידיים שלי 🙏🦶👐 מטופלים מספרים ❤️🦶🤲 להרשמה למפגש 0545679666 אלה🙏 ברצוני להביע את הערכתי על תקופה של טיפול אצל רפלקסולוגית אלה שנמשך בשנה האחרונה. לפני כשנה עברתי משבר בבריאותי שכלל בעיות

רפלקסולוגיה ❤️🍀

הרפלקסולוגיה, יעילה לטיפול בבעיות גוף ונפש שונות והטיפול מביא לרגיעה ולאיזון פיזי ונפשי. הטיפול בעזרתה יכול לעזור לכל אדם באשר הוא, בין אם הוא רוצה לתחזק את הגוף והנפש למניעת מחלות ובין אם כבר קיים קו

Остановись. Дыши. Слушай

Остановись. Дыши. Слушай. Что бы ни происходило в обстоятельствах твоей жизни, остановись. Лишь на мгновение. Обрати своё внимание на текущий момент. Пусть момент станет увлекательным. Аккуратно начин

bottom of page